Avem Nevoie De Schimbare

Zilele astea m-au năpădit o grămadă de întrebări electorale. Să mă duc să votez, sau nu ? Cu cine să votez ? De ce să votez ? Şi altele asemenea. M-am tot gândit şi răzgândit şi am ajuns la următoarele concluzii.
În primul rând, exceptând neliniştea indusă de massmedia, consider că România este în cel mai mare rahat de până acum. Aşa cum îl simt eu, seamănă intru-catva cu cel premergător „revoluţiei” din ’89.
Am trăit pe viu evenimentele din ’89 şi multe din fenomenele şi vorbele aruncate atunci le-am regăsit azi. Să vă dau un exemplu, ultimele cuvinte ale lui Ceauşescu, la mitingul din 22, au fost: „Femeilor gravide le mai dau 25 lei”. Da, acestea au fost ultimele cuvinte, după care s-au dezlănţuit huiduielile.
Aceeaşi vorbă am auzit-o acum, atât din gura lui Boc, cât şi a lui Băsescu, adresată pensionarilor şi profesorilor. Şi aceleaşi huiduieli.
Atunci am fost prost pentru că n-am ştiut multe. Nici acum nu-s cu mult mai deştept, dar am ceva în plus. Pe lângă urechi şi ochi, Dumnezeu mi-a mai dat minte, cu care să gândesc şi văd ce alţii nu văd.
Azi văd aceeaşi disperare cu care unii se agaţa de putere, invocând uneltiri ascunse, similar cu paranoia. Văd aceeaşi tristeţe pe chipuri, exceptând desigur chipurile celor ocoliţi de evenimente şi care privesc stradă de la etaje îmbrăcate în sticlă.
Dar aş vrea să las stradă şi să mă concentrez pe ce nu se vede.

Am spus că ce se întâmplă azi seamănă cu ce-a fost acum douăzeci de ani. La nivel regional şi mai ales geopolitic, Băsescu nu mai este dorit. Când a „plecat la luptă” în urmă cu cinci ani, a avut toată susţinerea, atât din partea UŞA şi Rusiei, cât şi din partea greilor din UE. I s-a mai dat o şansă la referendum.
Am să vă întreb, câţi din voi mai credeţi că ce se întâmplă în România este rezultatul numai şi numai a voinţei poporului român ? Dacă mai sunt care cred, am să le spun că au o mare doză de naivitate.
Să vă mai dau câteva similitudini. Ceauşescu, cu un an înainte, a fost sfătuit de Gorbaciov şi Regan să se retragă în linişte. N-a făcut-o, trâmbiţând până în ultimul moment că puterile imperialiste doresc să-l dea jos. Şi l-au dat… de tot.
Băsescu a fost în mod discret sfătuit să se retragă. Acum trei zile americanii i-au transmis foarte clar: „Te-am susţinut cinci ani, în care ai promis că mişti ceva, şi n-ai făcut nimic. Noi avem nevoie de linişte, nu de scandal.”. Credeţi că Klaus Iohannis a fost visat peste noapte de Antonescu şi Geoana ? Nu cumva au fost sunaţi de A. Merkel ? Ultimul mesaj a fost transmis de FMI, când au spus că dezgheţarea ultimei transe depinde de rezultatul alegerilor. Bou să fii, să nu înţelegi că în lumea asta bancherii fac regulile. Gata,… finito,… pa ! Îţi faci bagajelu’ şi pleci cu laurii pe frunte, sau dacă nu vrei, în scânduri.
Şi să vă mai spun de ce bou. Spre binele lui o spun. În momentul de faţă el are două alternative: ori să se retragă, ori să fie dat jos cu forţa. Aduceţi-vă aminte de ’89 şi veţi înţelege ce spun.

Acum mă întreb, ce avem nevoie în momentul ăsta ? De o nouă revoluţie, sau de linişte, să mişcăm în al douăzecilea ceas ţara asta ? Credeţi că mă mai doare undeva dacă Băsescu a fost bun sau rău ? Sau că în loc să facă miting cu sindicaliştii de la metrou, când a fost grevă, el era cu cooperativă „Alaiul” undeva prin ţară ? Sau în loc să vină şi să spună: „Măi fraţilor, buba e neagră, haideţi să ne apucăm de treabă !”, pe el îl durea de maşinaţiuni de culise cu Boc, Udrea şi alţi acoliţi ?
Nu mă mai dor toate astea, pentru că în momentul ăsta mă doare mai mult de mine.

Până când clasa politică din România nu se va maturiza, avem nevoie de o schimbare permanentă a celor care ne conduc.
Iar cel mai mult şi mai mult, duminică, NU avem voie să fim indiferenţi. Gândiţi-vă la ce s-ar putea întâmpla în cazul unei destabilizări generale. Amintiţi-vă doar ce spunea Kelemen Hunor deunăzi despre autonomia administrativă a regiunilor secuieşti. Şi mai amintiţi-vă pe ce fond politic au avut loc evenimentele din ’90 de la Tg. Mureş.
Gândiţi-vă că România s-ar putea să fie în pericol.

Lasă un răspuns

